“Weten is niet genoeg: We moeten het toepassen!
Willen is niet genoeg: We moeten het doen!.”

werkervaring
De ervaring
Dagbesteding / Werkervaring

Dagbesteding of werkervaring op verschillende gebieden.

Ieder mens is uniek en wil zich op een eigen manier nuttig kunnen maken. Daarom bieden wij voor de dagbesteding en voor het opdoen van werkervaring verschillende mogelijkheden qua inzet. Uiteraard is het mogelijk om te rouleren tussen de verschillende mogelijkheden of om echt veel te leren van 1 meer specifieke taak. Het is voor ons belangrijk dat onze cliënten op de plek komen waar ze in hun element zijn. Hierdoor is de groei die gerealiseerd kan worden altijd makkelijker.

Winkel / Verkoop / Facilitair

Zowel offline als online werken wij momenteel aan het opzetten van een heuse winkel plek. In deze winkel kunnen onze cliënten alle taken uitvoeren die horen bij deze branche. Hierdoor wordt er een goede basis gelegd voor voldoende werkervaring. In de offline winkel kan je denken aan kassawerk, schoonmaken, klanten contact, verkoop activiteiten, marketing & Reclame, voorraad beheer en de inkoop van nieuwe producten.

Samen met jouw collega’s ben je het visitiekaartje van deze winkel en door samen te werken maken jullie dit plan tot een groot succes. Ook gaan wij vanaf zeer binnenkort een webshop lanceren. Deze webshop is een digitale winkel waar wij producten gaan verkopen die gemaakt worden door de cliënten van de dagbesteding of door de mensen die werk ervaring op komen doen.

De werkzaamheden bij de webwinkel zijn wel iets anders dan bij de fysieke winkel. Uiteindelijk is de bedoeling dat de webwinkel samenwerkt met de fysieke winkel om een zo groot als mogelijk bereik te krijgen. Zowel de fysieke winkel alsook de webwinkel zijn op dit moment in opbouw. Dit kan betekenen dat wij niet direct de gewenste taak hebben voor onze cliënten maar dat zij mee kunnen helpen bij het ontwikkelen van dit winkel bedrijf.

In een later stadium zal er meer gewerkt kunnen worden binnen de gewenste functies. Ook werken wij samen met andere winkelbedrijven waardoor wij werkplekken elders kunnen creëren. Hierdoor zorgen wij dat wij altijd maatwerk kunnen leveren waardoor onze cliënt het beste eruit kan halen.

Werkzaamheden kunnen ook bestaan uit het beheer van het pand, het verzorgen van de inrichting en soortgelijke zaken. Er is onderhoud nodig, soms een verbouwing natuurlijk en zo nu en dan zal de inrichting aangepast moeten worden aan de huidige tijd.  Deels kan dit door de inrichting zelf te maken en deels zal er gekeken moeten worden naar waar dit ingekocht kan worden. Je bent dan actief met het opvragen van offertes, praten met vertegenwoordigers, etc.

Het hoofddoel is dat iedereen in dit segment zich bewust is dat er gewerkt wordt binnen de hospitality.  De klant en bezoeker hoort centraal te staan en een goede plus waardevolle tijd beleven binnen onze winkel.

Administratie en logistiek

Voor de mensen die meer van structuur en getallen houden hebben wij verschillende functies op het gebied van administratie en boekhouding. Hier doen mensen veel werkervaring op. Om een bedrijf gezond te houden en te laten groeien is een goede boekhouding en administratie essentieel. De personen op deze functies zijn verantwoordelijk voor alles omtrent de financiële stromen van de organisatie.

Zo moet er vastgelegd worden wat er allemaal gebeurt qua inkoop en qua verkoop. Ook dient er gelet te worden op de kosten van het pand, de energie, internet, telefonie en nog veel meer. Er wordt gewerkt aan budget bewaking en er worden potjes gemaakt om in de toekomst te kunnen investeren. De “Return of investment” wordt goed vastgelegd en er wordt goed gemonitored wat de kosten en de opbrengst zijn van de marketing.

Je houdt je actief bezig met de correspondentie zowel intern als extern. Je bent verantwoordelijk voor het klanten en relatie beheer. In overleg met de verkoop breng je offertes uit en maak je orderbevestigingen.

Wanneer je gaat werken bij de logistieke afdeling dan ga jij jezelf meer bezighouden met voorraad beheer. Je kijkt naar de binnenkomende goederen/producten, zorgt dat deze ingeboekt worden en uiteindelijk zorg je ervoor dat deze op de goede plek terecht komen. In jouw takenpakket zit ook de bevoorrading van de keuken, zorgen dat er eten is en dat er voldoende hygiëne producten zijn.

In samenwerking met de winkel en de administratie zorg je voor de goede prijsstelling en breng je het voorraadbeheer in kaart.

Techniek en Bewerking

Uiteraard werken wij ook samen met cliënten die graag met hun handen werken. Dus voor iedereen met twee rechterhanden of die het leuk vinden om meer technisch te werken hebben wij verschillende uitdagende plekken.  Denk hierbij aan het assembleren / maken van verschillende producten voor in de winkel of voor aangesloten bedrijven.  Je bent dan verantwoordelijk voor de functionaliteit en het uiterlijk van verschillende producten. Dit werk doe je in groepsverband en de werkzaamheden worden uitgevoerd in een gezellig team.

De projecten waarmee we werken verschillen regelmatig waardoor je werk nooit saai zal zijn en altijd een uitdaging zal vormen. Zo ben je de ene keer bezig met  het maken van meubels en de andere keer met het inpakken van voedselproducten. Het kan gebeuren dat je extern gaat werken bij 1 van onze opdrachtgevers of dat je ingezet wordt bij het creëren en bedenken van onze eigen inrichting. De afdeling techniek en bewerking is heel breed en divers en biedt plek voor iedereen die het mooi vind om met de handen te werken.

Creativiteit en ontwerp

Wij hebben de afgleopen jaren ontdekt dat er enorm veel mensen zijn die zich bezighouden met creatieve dingen en soms zelfs dingen zelf ontwerpen. Dit zijn talenten die we natuurlijk niet willen negeren. Ook zijn er mensen die heel graag willen leren om wat meer creatief bezig te kunnen zijn. Denk aan tekenen, schilderen, beeldhouwen, kleien, borduren, diamondpainting, haken, houtbewerken, en nog veel meer.

Wij vinden het belangrijk om die mensen te stimuleren datgene te doen waar ze blij van worden. Daarom is het bij ons ook mogelijk om bij de dagbesteding of bij het opdoen van werkervaring precies dat te doen waar je blij van wordt. Wij zullen je dan helpen met het beschikbaar stellen van de materialen die nodig zijn, zorgen voor workshops op de gebieden waar onze cliënten mee bezig zijn. Stimuleren je om nieuwe creaties/producten te maken en denken mee naar andere vormen binnen jouw creativiteit.

Het eindproduct kunnen wij te koop aan bieden in onze winkel of webshop. Hierdoor zorg je ervoor dat andere mensen hun werkzaamheden ook goed kunnen uitvoeren of oefenen. Op deze manier heeft iedereen zijn taak en kan iedereen groeien op het door hem/haar zelf gewenste gebied.

Wij zijn benieuwd naar jouw creaties!! Neem eens contact op om een kennismakingsafspraak te maken.

techniek